Wednesday, August 10, 2011

Tuesday, July 26, 2011

Infak Ramadhan


Untuk TIKET MASUK,SEBARANG SUMBANGAN,.dan KETERANGAN LANJUT..hubungi 0174680125 ,shahrizal

Tuesday, May 24, 2011

Gula2 Rembau

Apakah projek Landasan Pesawat Kecil di Rembau ini sekadar omongan kosong, gula-gula kempen politik? Apakah begitu rendah sekali pemikiran orang Rembau diperlaku semacam angan-angan Mat Jenin. Apa sudah jadi dengan projek Hospital Rembau yang sejak tahun 2008 lagi, yang masih ada hanya Batu Asas.

Ya, bukan main hebat Majlis Perletakan Batu Asas Hospital Rembau pada tahun 2008, bukan main banyak khemah dipasang, tapi dah lebih 3 tahun, tinggal batu asas saja seperti laporan berikut http://amkns.blogspot.com/2011/02/siapa-yang-menjanjikan-hospital-kepada.html

Landasan pesawat kecil dibina di Rembau
Utusan Malaysia 21 Feb 2008

Seremban 20 Feb. - Rembau akan terus membangun apabila kerajaan negeri bercadang untuk membina landasan pesawat kecil untuk kegunaan Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tapak untuk landasan itu telah pun dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau.

Menurutnya, ketika ini kajian menyeluruh mengenainya sedang dijalankan oleh kerajaan termasuklah mengambil kira kesesuaian kedudukannya.

“Kita akan buat landasan untuk Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan yang jaraknya lebih kurang 700 meter. Ia sesuai untuk digunakan oleh pesawat kecil seperti Cessna atau mikrolite.”

“Kawasannya juga telah dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau. Di situ nanti, ia akan menjadi pusat latihan penerbangan untuk kelab berkenaan,” kata beliau di sini semalam.

Tambah Mohamad, buat masa ini kajian terhadap tanah di situ sedang dilakukan kerana ia merupakan tanah kampong.

“Kawasan itu adalah tanah kampong dan kalau kosnya tinggi, kita akan cari lokasi lain. Tetapi buat masa ini, kita berpendapat kawasan yang sesuai adalah di Rembau kerana tanahnya tidak berbukit dan ia di luar laluan kapal terbang,” jelas beliau.

Tuesday, February 8, 2011

Makan Malam PAS Kawasan Rembau (kutipan dana pilihanraya)


  Setiap perjuangan memerlukan belanja yang besar,sama ada dari segi masa,tenaga dan wang ringgit..maka pada kali ini..saya mahu mengajak para sahabat sekalian,menginfakkan sebahagian dari wang anda untuk meneruskan perjuangan yang suci ini..

  Kini dah tiba masa untuk kita mengotakan apa yang kita selalu cakap...kadang2 ada yang nyyanyi macam wali band..."aku sayang Allah,aku rindu Allah..aku cinta Allah...Kini...Saya yakin tuan2, puan2 sekalian.. mahu mengotakan apa yang anda selalu cakap...mudah2an Allah terima amalan kita,,

  Maka saya dengan lafaz....

Bismillahirrahmanirrahim..para dermawan sekalian,..dapatkan segera kupon ini...semoga Allah merahmati para dermawan sekalian..Jazakallah khairal jaza..

Sebarang pertanyaan, hubungi emel : jaibokam@yahoo.com atau tel : 017-4680125

Jika tuan/puan nak beli melalui bank in pun blh,bank in kat,

Nama akaun : PAS Kawasan Rembau
Bank : Bank Islam (Cawangan Seremban)
No akaun : 05-012-01-007334-7


Lepas tu scan slip dan emel ke, ( jaibokam@yahoo.com ) beserta nama dan no telefon.Kemudian,tunjuk slip masa hari majlis tu, ambil tiket kat pintu masuk majlis tu nanti..tolong hebahkan pada sahabat2 yang lain.

Monday, February 7, 2011

tukar tiub yang power

 Ni la hishamudin rais yang punya power....lagi gempak dia ni ....hahahaha......bangga...bangganya...ni la baru anak negeri sembilan....Tabik la bang..klik ni haa..... lawak jenaka ,.hahahahaha...dan ni untuk anak muda berani dan gagah sahaja

Sunday, February 6, 2011

penulis karismatik

   Saya telah membaca tulisan-tulisan beliau,dan apa yang saya dapati,beliau ada sesuatu yang agak unik berbanding lain2 penulis.Kak Cik nama pena mayanya.Beliau ini pada pandangan saya mempunyai sensitiviti yang agak tinggi.Sebagai contoh,kegigihannya memaparkan pandangan2 yang dwimaklumat.
   Saya tidaklah mahu memuji beliau  secara berlebihan.Tetapi saya mencadangkan anda,sahabat2ku membaca artikel2 dan post2 beliau.Dibawah ini saya link kan contoh post beliau yang saya suka baca


http://keluargakusayang.blogspot.com/2010/02/komen-habiburrahman-el-shirazy-tentang.html

Sunday, January 30, 2011

ilham yang baik

  • kalau la semua masjid macam ni kan bagus...
  • setidaknya orang ramai akan makin dekat ngan masjid..
  • yang bukan islam pun akan lebih dekat ngan masjid..
  • kemudahan akan lebih mudah disalurkan..kurangkan sesak di hospital..
  • maka dakwah pun boleh disampaikan pada yang sakit atau yang tak sakit..

Saturday, January 29, 2011

hidupnya dalam amal

Hidupnya indah,melalui hari-hari yang mendatang tanpa keluh kesah..dia insan biasa,,namun punya kehidupan yang luar biasa..luar biasanya kerana amal,luar biasanya kerana ikhlas,luar biasanya sudah barang tentu kerana Allah yang menjadikan dia luar biasa.Dia seorang yang punya hati yang sensitif kerana menjaga yang masuk ke lidahnya,,,luarbiasa juga dia kerana kita tidak sering memerhatikan dia...namun dia tidak pula mengintai-ngintai peluang agar jadi perhatian.

Dia bukan jutawan,dia bukan hartawan..tidak banyak yang dia mampu sumbangkan..namun dia digelar dermawan..kehidupannya sederhana,,bebas umpama burung yang paginya keluar dengan kicauan tasbih..tanpa ada kenderaan mewah,tanpa ada pejabat yang megah..namun pulang meraih hasil memenuhi saku rezkinya...cukup untuk dia,cukup untuk keluarganya..

Dia punya falsafah hidup yang mudah,hidup dan mati kerana Allah...dia bukan sekadar bicara..lagaknya tak seperti wira yang gagah..namun,dia adalah juara di medan amal.Amalnay tak miinta pujian,amalnya mudah-mudahan ikhlas kerana Allah..sama-sama kita mendoakan.
Posted by Picasa

Sunday, January 23, 2011

akupuntur


  • akupuntur,sejenis rawatan alternatif yang baik untuk saraf
  • akupuntur di titik seperti di atas mampu merawat masalah resdung dan saluran pernafasan yang kurang baik.
  • merawat masalah pengaliran darah yang kurang baikdi bahagian muka
  • mampu merawat masalah muuka sembab dan kurang bermaya
  • satu sesi rawatan cuma rm30 sahaja 

Wednesday, January 19, 2011

Kursus Asas Bekam

  • Menampilkan pensyarah perubatan alternatif yang tidak asing lagi di Negeri Sembilan
  • Pensyarah perubatan alternatif bertaraf herbalis
  • InsyaAllah mampu membekam sesudah kursus
  • Daftar segera sebelum pendaftaran ditutup pada 29 january 2011
  • Hubungi Sahrizal masrudin ; 017-4680125 
  • Alamat tempat kursus : Markaz rawatan Tibbun Mubarak,@ 504 tingkat 1 Jalan                                                   SJ  9/1 Taman Seremban Jaya,Seremban.Negeri Sembilan

Monday, January 17, 2011

pekasamkan mereka..!!!

Ini baru pekasam..
  • Apakah yang akan berlaku kepada daerah rembau..
  • Sekian lama menanti apakah pekasam ini akan kita nikmati bersama
  • Untuk anak negeri tercinta..
  • Jom kita pekasamkan orang yang suka pekasamkan rakyat rembau.
  • Lihat link ni

rembau.htmlhttp://pasns.blogspot.com/2010/03/dap-dan-hospital-baru-tampin-rembau.html

Saturday, January 15, 2011

Pagi yang indah

sebahagian orang suka pada gunjingan-gunjingan kosong ...tetapi alhamdulillah sahabat-sahabatku bercakap yang perlu dan berunsur pencerahan minda dan jiwa 

  • sedikit yang dibicarakan namun banyak makna yang boleh dihuraikan
  • masalah ummat
  • masalah kekeluargaan
  • komunikasi santai 
  • padat dan toleran


Sebahagian dari pemuda memilih untuk tinggal diam pada waktu terluang.Namun,ada juga dikalangan pemuda yang jiwanya tak betah dalam kerehatan.Inilah pemuda-pemuda yang hatinya hidup dalam Zikrullah..

Sehari di Dun Tenang ,Johor

  • Yang Berhormat Mohd Taufek & Sahabat 
Setiap kerja yang dilakukan pastinya dinilai oleh Allah,..

Setelah penat seharian melalui perjalanan,tiba masanya untuk berehat..
Namun masih ada yang perlu diperbincangkan..
Persoalalan esok masih ada..

Permudahkan segalanya YaAllah..

  • Tarikh perjalanan ; 15 jan 2011
  • Tempat berkubu  ; Rumah Awam Cempelak Barat
  • Misi                     ; Meninggikan kalimah Allah

Petugas dari n9 terkapar keletihan

  • Adakah sama mereka yang berjuang kerana Allah,..
  • Dengan mereka yang berjuang kerana bangsa dan kuasa..
  • Berikan hidayahMU pada mereka yang belum mengerti YaAllah...

Tuesday, January 11, 2011

wan dah fedup!!!

  • Wan ni tinggal kat kampung Cembong Halt negeri sembilan
  • Wan ni pengundi Umno setia
  • Tapi rumah wan ni nak dirobohkan
  • Wan ni sangat kecewa dengan pemimpin yang tindas wan
  • Ahli parlimen wan nama Khairi Jamaludin
  • Tapi dio tak peduli nasib wan
  • Sabar ye wan...

Monday, January 10, 2011

Bekam@Hijamah@Ba Quan@Cupping = Sunnah Perubatan Rasulullah

  
Bekam dikawasan ini mampu memulihkan sakit belakang&saraf tulang belakang.InsyaAllah..


  • “Pengubatan yang paling utama yang kalian lakukan adalah Hijamah(Bekam)”.                  Muttafaq Alaihi; Al Bukhary, 5696; Muslim,1577
  • Dari Ibn Abbas ra. Dari Nabi SAW telah bersabda : “Kesembuhan (ubat) itu ada pada tiga perkara iaitu minum madu, berbekam dan berkay dengan api, dan aku melarang umatku berkay dengan api itu”. Shohih Bukhari dalam Kitab Ath Thib
  • Hubungi saya di talian. 017-468 0125,017-2218 189(sahrizal)
  • Negeri Sembilan,Seremban,SENAWANG

Saturday, January 8, 2011

Seorang YB (Yang Berhormat@Yang Berkhidmat)

  • Allah tujuan kami
  • Rasulullah teladan kami
  • Al-Quran perlembagaan kami
  • Jihad jalan hidup kami
  • Mati syahid cita-cita tertinggi kami
  • Tiada hina bagi yang berbakti
  • Tiada malu bagi yang berbudi
  • Yang merah itu saga 
  • Yang hijau itu Pas 
  • Yang indah itu bahasa
  • Yang Islam itu Pas
Bagi yang mengenali beliau teruslah mendoakannya..bagi yang belum kenal akan beliau..lawati http://mohdtaufek.blogspot.com/.....http://pr.bonology.com/2010/12/pas-lone-ranger-guns-down-umnos-puppet.html

KEMANA ARAHNYA?

      Adalah pada suatu hari,aku bersilaturrahim ke rumah seorang kawan perempuan..seingat aku kira2 dua tahun lepas,kawan ni adalah kawan lama aku yang agak lama aku tak jumpa.Kami pun bercerita,bersembang layaknya orang yang sudah lama sekali tak berjumpa..
      Kemudiannya setelah panjang pembicaraan kami, aku mula merisik2 tentang apakah pandangannya tentang politik semasa hari ini.Lalu dia tersenyum seraya berkata,''aku malas la nak ambik tau pasal politik ni..keja aku pun banyak tak selesai lagi,lagipun sekarang ni kita aman apa..suma ok je'',..lanjutnya lagi.aku mula merasa kesedihan kerana komennya tadi,,tapi takpa..aku akan pancing lagi,getus hatiku.
      ''Apa pandangan kau tentang parti2 yang ada sekarang?kataku mahu tau.Dia tersenyum lagi,lalu katanya,.''kalau umNo tu ok kot..kan sekarang bn yang perintah Malaysia,.apa2 suma ok,,makan minum pun ok..tapi,,,entah la..hehehe'',,,katanya dengan penuh ketakpastian..
''Kalau DAP mcm mana?''..ujarku mahu tau lagi..''kalau DAP kan benci orang Islam?ke mcm mana?''..katanya lagi,sekali lagi dengan ketakpastiannya yang masih macam tadi..''yang lain macam mana?''
kataku lagi memancing bicara.''hehehe,,,kalau PKR aku tak paham mana diorang ni'',,,sekali lagi dia menunjukkan betapa dia seorang yang tak pasti...''PAS macam mana lak?''...aku terus mahu tau..seraya berdesit dalam hati mudah-mudahan dia tau perjuangan PAS..
   Namun yang ini paling aku sedih sekali...''aku bukan tak suka PAS ni..tapi PAS ni,tu tak boleh,ni tak boleh..banyak sangat yang tak boleh'',,katanya lagi.''apa yang kau faham,pasal PAS?''sampuk ku...lalu jawapannya cukup mengguris hatiku,..''PAS ni Islam bona(sangat) la'',.katanya dengan memek muka melekehkan..lalu aku terkedu dan hampir menangis dengan tutur katanya itu...

 Apakah agamanya?..ISLAM....bangsanya?...MELAYU...

                  ini adalah satu contoh yang 
              menunjukkan lemahnya pemahaman pada
              agama yang dianutinya
              banyak lagi..contohnya akan kita
              lihat satu persatu..
              sapa yang terajui pimpinan negara,,,
              KEMANA ARAHNYA?
              JAWAB NANTI DIHADAPAN ALLAH
              

Friday, January 7, 2011

Allah Menerima Taubat Setiap Masa

                  
                                                        HADIS RIWAYAT MUSLIM

Dengan maksud; Daripada Abu Musa al-Asy'ari.,Nabi s.a.w bersabda: "Sesungguhnya Allah 'Azzawajalla `menghulurkan tangan-Nya' (bersedia menerima taubat) pada waktu malam agar orang yang melakukan kejahatan pada waktu siang bertaubat; dan Allah 'menghulurkan tangan-Nya' (bersedia menerima taubat) pada waktu siang agar orang yang melakukan kejahatan pada waktu malam bertaubat; sehinggalah matahari terbit dari barat"...

 Makna yang disampaikan disini ialah,,pintu taubat sentiasa terbuka,,cuma,ramai yang mengambil sikap tidak mahu memanfaatkan kurnia Allah yang satu ini..

nota; ada yang dah tua pun tak tau nak taubat lagi,,,
           ada yang dah berpangkat menteri pun,,tapi bongkak
           hukum Allah ditentang,,,,,mana punya negara la tu..
         

Wednesday, January 5, 2011

Indahnya amal 2

......Pada tarikh 1 januari yang lalu telah menyaksikan betapa beliau menghulur bantuan untuk mambantu anak-anak yang mahu ke sekolah tetapi tidak berkemampuan..walaupun jumlah yang di hulurkan beliau untuk program tersebut tidaklah sebesar mana, namun kerelaan dan sensitiviti beliau amatlah mengharukan..

Betapa tidak,dangan pendapatan yang begitu rendah pun beliau mampu untuk menghulurkan bantuan,.ini terjadi hanya kerana adanya sifat yang baik dan simpati yang tinggi dari nurani beliau..bahkan dikisahkan lagi,.bahawa beliau telah memecahkan tabungnya, hanya kerana untuk membantu insan lain.Walau pada hakikatnya, beliau juga perlu dibantu..

`Apabila seseorang mati,terputuslah darinya semua perkara kecuali 3..ilmu yang bermanfaat,sedekah jariah&anak yang soleh''

Memang perkara indah dalam amal ini adalah perkara ghaib yang cuma mampu dirasa dengan perasaan,.dengan hati dan nurani,.maka memang,. harum wangiannya hanya mampu dihidu oleh manusia yang punya deria keenam yang sihat,.yang mampu merasakan dengan perasaan,menjiwai dengan hati,dan melakukan amal dengan nurani yang melayakkan mereka dipanggil manusia ikhlas dihadapan rabb mereka..

Beliau yang mampu menyentap lamunanku itu, adalah insan biasa yang tak ada pun dip, degree, atau apa saja yang kini jadi kemegahan manusia,,namun beliau telah mengajarku ilmu yang sungguh luar biasa...IKHLAS DALAM BERAMAL...AMAL KERANA ALLAH..

Monday, January 3, 2011

Indahnya amal

assalamualaikum,,,

Menemui pembaca maya budiman.

          Sering kali kita membicarakan perihal beramal kerana Allah,dari ustaz2,kalangan profesional,mahupun golongan biasa macam diriku ini.Malahan jika nak menaikkan semangat seseorang yang ada masalah ketika mahu melakukan kebaikan dan kebajikan,sering kali perkara2 berkaitan keindahan amal ini akan jadi sebutan dan butir bicara..
          Kenapa tajuk ini menjadi pilihanku pula sekarang,,?? jom kita sama-sama hayati sedikit cerita yang benar-benar terjadi dalam perjalanan hidup seorang sahabatku.Sebenarnya putar masalah nikmat beramal ni bukan aku yang paling layak membicarakannya,,namun aku nak berkongsi pengalaman hidup orang2 yang dekat ngan aku.yang seringkali mengutamakan amal kepada Allah dalam hidup mereka.Adalah seorang sahabat ni,kerjanya dikilang ayam,,kalau ikut pengalaman aku bekerja, kilang memang la tak banyak mana pun pendapatan yang boleh diperolehi ni,,,LAIN LA KALU PENGURUS ATAU BOS....bersambung...